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making "Map Effects" Zoom Effect compatible with "Fixed Pictures to Map" Script

Iniciado por TheRamenGirl, 28/10/2022 às 15:22

Hello everyone! i am very sorry for writing this in english i am greek and i found this forum that have many good scripts and recourses!
so maybe someone can help me.. i will try to write it translated as well! this is for VX ACE.

Olá pessoal! eu sinto muito por escrever isso em inglês eu sou grego e encontrei este fórum que tem muitos bons scripts e recursos!
então talvez alguém possa me ajudar.. vou tentar escrevê-lo traduzido também! isso é para VX ACE.

Fixed Pictures to Map by modern algebra works just fine by itself, but i need it to be compatible with Zeus81's Map Effects Zoom.
I use to have this problem that when i used the zoom effect, the pictures didin't stay in place.. They would still follow the player.
Gladly Zeus81 posted a "fix" additional script around line 490 by adding "@viewport2" to his script that looks like this:

As imagens fixas para mapear pela álgebra moderna funcionam bem por si só, mas eu preciso que seja compatível com o Zoom de efeitos de mapa do Zeus81.
Eu costumava ter esse problema que quando eu usava o efeito de zoom, as fotos não ficavam no lugar. Elas ainda seguiam o player.
Alegremente Zeus81 postou um script adicional de "correção" em torno da linha 490, adicionando "@viewport2" ao seu script que se parece com isso:

class Spriteset_Map
  alias zeus_map_effects_update update
  def update
    zeus_map_effects_update
    @map_effects ||= Spriteset_Map_Effects.new(@viewport1, @viewport2)
    @map_effects.update(@tilemap.oy)
  end

This does fix the pictures from moving and in zoom mode, but it makes the pictures "lose" the priority they have to be above everything.. This is what i need to fix..

Isso faz com que as fotos se movam e no modo de zoom, mas faz com que as fotos "perdam" a prioridade que elas têm de estar acima de tudo.. Isso é o que eu preciso fixar..