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[SoulPour777] - Dinheiro variável

Iniciado por Raizen, 05/03/2015 às 16:42

05/03/2015 às 16:42 Última edição: 05/03/2015 às 16:44 por King Gerar
Gold Variance Ace

Compativel com: RMVXAce
Compatibilidade :excelente
Facilidade de uso: fácil
Lag gerado: nulo
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Condições de Uso
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  Não informado pelo autor

[box class=titlebg]
Para que serve o script
[/box]
  O script permite assim como é em itens, que o dinheiro seja variável ao derrotar inimigos, ou seja, deixa de ser um valor estático.

Coloque no bloco de notas
\variance

  • do inimigo, aonde x é a variância, por exemplo um inimigo que da 20 de ouro e tem
    \variance[10]
    vai dropar entre 20 e 29 gold, também pode ser usado % desse modo.
    \variance[10%]

    [box class=titlebg]
    Script.
    [/box]

    #==============================================================================
    # ■ Gold Variance Ace
    # Author: Soulpour777
    # Credits: I based this idea from how Modern Algebra made it. It is a port from
    # his script in VX and I think is nice if made for VX Ace too.
    #------------------------------------------------------------------------------
    # Instructions:
    # Put this tag on your enemy's note box for your individual gold variance:
    # \variance[x] 
    # where x is the integer you want the drop to vary. For example, if it is 10 
    # and the enemy is set to 20, then it will drop between 20 and 29 gold.
    # If you want to use percentage, use:
    # \variance[y%]
    # where y is the percent you want to vary it by. 
    # Example:
    # So, if it is set to 25 and the enemy is set to 20, then 
    # it will drop between 20 and 24 gold (since 25% of 20 is 5).
    #==============================================================================
    
    module Soul
      module Advanced_Gold_Drop
        Variance_AMT = 20.0 # Default amount the gold goes by. By making it a
        # float (20.0) then it would vary by that percent. You can change the
        # variance for each monsters by applying the note tag.
        SOUL_REGEX = "VARIANCE" # This is the regular expression to tag your
        # enemies for your own variance.
      end
    end
    
    $imported = {} if !$imported
    $imported["SoulDropVariance"] = true
    
    class RPG::Enemy
      include Soul::Advanced_Gold_Drop
      alias :soul_advanced_gold_gold                              :gold
      #--------------------------------------------------------------------------
      # ● Gold
      #--------------------------------------------------------------------------  
      def gold
        true_gold = soul_advanced_gold_gold
        gold_var = gold_variance
        if gold_var.is_a?(Float)
          gold_var = ((true_gold * gold_var)/100).to_i
        end
        return true_gold + (rand(gold_var))
      end
      #--------------------------------------------------------------------------
      # ● Gold Variance (New Method)
      #--------------------------------------------------------------------------
      def gold_variance
        if !@gold_variance
          @gold_variance = Variance_AMT
          if self.note[/#{SOUL_REGEX}\[(\d+)(%?)\]/i] != nil
            @gold_variance = $2.empty? ? $1.to_i : $1.to_f
          end
        end
        return @gold_variance
      end
    end
    


    [box class=titlebg]
    Imagens e Videos
    [/box]

    Não perceptível por imagens

    [box class=titlebg]
    Download
    [/box]

    Não necessário

    [box class=titlebg]
    Créditos e Avisos
    [/box]

    Script - SoulPour777

Bem bacana o script. Não sei se usarei, mas irei ver se encaixa no meu game. Valeu por trazer Raizen!
Prazer, Terror dos Modinha